Nlgroeit heeft een inspirerende Raad van Groeiambassadeurs. Deze ambassadeurs leiden de snelst groeiende bedrijven van Nederland en kennen de klappen van de zweep. Zij staan volledig achter het nlgroeit programma. Natuurlijk stellen zij hun kennis en ervaring beschikbaar als mentor voor nlgroeit.
Ali Niknam – bunq
Ali Niknam richtte bunq op in 2012, waarmee hij de Europese bankensector ingrijpend heeft veranderd. Met een sterke focus op de gebruikerservaring heeft bunq zich ontwikkeld tot de op een na grootste neobank in de EU. Door zich te concentreren op de manier waarop digital nomads en bedrijven hun geld beheren, sparen en investeren, biedt bunq op maat gemaakte oplossingen die perfect aansluiten bij hun behoeften en levensstijl. Naast bunq is Ali ook bekend als de oprichter van TransIP en The Datacenter Group en is hij medeoprichter van stichtingen People for People en Next level.
Han Go – Go-Tan
Sharon Hilgers – My Jewellery
Sharon Hilgers is CEO van My Jewellery en heeft in slechts elf jaar tijd het bedrijf getransformeerd van een sieradenwebshop tot een creatief e-commercebedrijf met meer dan 600 medewerkers en 26 boetieks in vier landen. Sharon heeft een ervaren managementteam ingezet om duurzame groei en internationalisering te realiseren, waarbij ze streeft naar een gezond bedrijf met een duurzame groei en positieve werkomgeving.
Anouk Roohé – Meetingselect
Jeroen van Glabbeek – CM.com
Jeroen van Glabbeek is medeoprichter van CM.com, opgericht in 1999 onder de naam ClubMessage. Dit baanbrekende bedrijf introduceerde SMS-marketing in de Nederlandse club- en discotheekscene en breidde zich snel uit om miljoenen gebruikers in verschillende sectoren te bedienen. Met een jaaromzet van meer dan 220 miljoen euro en meer dan 750 werknemers is CM.com uitgegroeid tot een wereldleider in mobiele berichten, betalingen, spraak, apps en beveiliging. Jeroen is gepassioneerd over het spreken over onderwerpen zoals mobiele markttrends, ondernemerschap en innovatie en is een van de oprichters van de Mobile Convention Amsterdam.
Loes Daniels – Experiencegift
Nils Clement – Euro Caps
Nils Clement is medeoprichter en CEO van Euro Caps en heeft zijn sporen verdiend in de logistiek en economie, met een achtergrond aan de Haarlem Business School. Na zijn carrière bij Albert Heijn en Starbucks, waar hij waardevolle ervaring opdeed in de koffiemarkt, richtte hij in 2012 Euro Caps op. Het bedrijf specialiseert zich in private label koffiecapsules voor toonaangevende supermarkt ketens zoals Lidl, Walmart en Jumbo. Nils boekt internationaal succes en deelt zijn expertise om andere ondernemers te helpen groeien, waarbij hij benadrukt dat investeren in mensen essentieel is voor bedrijfsontwikkeling.
Stijn Vos – Enstall
Stijn Vos is sinds 2015 CEO van Enstall, een bedrijf dat hoogwaardige zonnedak montageoplossingen ontwikkelt, produceert en levert voor de residentiële, commerciële en industriële markt. Enstall’s producten worden gekozen door grote innovatieve bedrijven zoals Heineken, ThyssenKrupp, Ikea en Lidl vanwege de kwaliteit, innovatie en marktleidende 20 jaar productgarantie. Ook is Stijn lid van de Young President’s Organization, een wereldwijde leiderschapsgemeenschap die zich inzet voor het bevorderen van uitmuntend leiderschap wereldwijd.
Robert van Zanten – NCOI Groep
Robert van Zanten is na zijn studie Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam in 1996 gestart met NCOI Opleidingen. De NCOI Groep is inmiddels uitgegroeid tot de grootste onderwijsinstelling van Nederland met een jaaromzet van €270 miljoen, waar NCOI, Scheidegger, Schoevers, NTI en Luzac de bekendste onderdelen van zijn. Letterlijk alleen begonnen op een zolderkamertje geeft Robert inmiddels als CEO leiding aan zo’n 2500 vaste medewerkers en zijn er op freelancebasis ongeveer 4500 docenten en trainers verbonden aan de organisatie.
Victor Knaap – MediaMonks
Victor Knaap is een ervaren digitale marketeer en medeoprichter van Media.Monks, een van ’s werelds grootste digitale marketingbedrijven. Als lid van het uitvoerend bestuur van S4 Capital streeft hij ernaar klanten te helpen betere resultaten te behalen door toonaangevende bedrijven op het gebied van data, content en media te integreren. Met een indrukwekkend trackrecord van groei en innovatie heeft hij meer dan 19 jaar ervaring in de branche en heeft hij talloze prijzen gewonnen.
Victor Knaap is CEO van Media.Monks, het grootste digitale productiebureau van Europa. Media.Monks heeft kantoren in Hilversum, Londen, Stockholm, Dubai, New York, Los Angeles, Singapore en werkt samen met nationale en internationale reclamebureaus aan digitale projecten voor toonaangevende merken.
Victor werd in januari 2016 benoemd tot meest onmisbare man in de marcom-industrie in de Adformatie100 en is sinds 2015 lid van de creative counsel.
Victor Knaap wil zich, vanuit zijn rol als aanjager van NL2025, graag op persoonlijke titel inzetten als mentor.
Pieter Zwart – Coolblue
Pieter Zwart (1977) is eigenaar en ‘beginbaas’ (lees: oprichter) van CoolBlue: één van Nederlands’ grootste webshops in consumentenelektronica. De webwinkel passeerde in 2018 de ‘miljard-grens’ en kwam uit op een jaaromzet van €1,35 miljard. Coolblue is actief in Nederland en België en heeft zo’n 4000 medewerkers. Pieter Zwart startte in 2000 met twee studievrienden Coolblue. Onlangs kocht Zwart zijn twee studievrienden uit samen met investeerder HAL, dat in 2016 instapte bij het webwinkelbedrijf. Zwart en zijn management bezitten nu 51% van de aandelen.
Harold Goddijn – TomTom
Harold Goddijn is sinds 2001 CEO van TomTom, een wereldspeler met ruim 4.000 medewerkers en een omzet van ongeveer een miljard euro. Een voorbeeld voor groeiend Nederland. Harold is voorzitter van de Raad van Groeiambassadeurs. Daarnaast is hij voorzitter van het Nederlands Comité voor Ondernemerschap en Financiering.
Jitse Groen – Thuisbezorgd / Takeaway
Jitse Groen startte in 2000 met een budget van slechts 100 gulden en een domeinnaam. De reden was eenvoudig: hij wilde eten en bestellen via internet kon niet. Na een langzame start is zijn onderneming nu de grootste etenbestelsite van continentaal Europa.
Harald Swinkels – NLE
Harald Swinkels heeft samen met Pieter Schoen de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) opgericht, die uitgroeide tot de grootste onafhankelijke energiespeler van Nederland (bijna 800.000 aansluitingen met richting de half miljard euro omzet). Begin 2018 is NLE verkocht aan een private equity partij.
Han de Groot – MetrixLab
Han de Groot is oprichter van Metrixlab, dat hij in 1999 samen met zijn compagnon uitbouwde tot een van de meest succesvolle online marktonderzoekbureaus ter wereld. Vele jaren voerde Metrixlab de FD Gazellen lijst aan. Inmiddels heeft hij samen met de Amerikaanse durfinvesteeerder Bain Capital, MetrixLab met het Japanse MACROMILL gefuseerd. Het fusiebedrijf heeft 1500 medewerkers in 13 landen en een jaaromzet van EUR 250 miljoen.
Heleen Dura-van Oord – DQ&A
Heleen Dura-van Oord -zakenvrouw van het jaar 2013- richtte in 2001 haar online media bedrijf DQ&A op. Na onstuimige groeiperiodes is haar bedrijf nu actief in acht landen en drie continenten. De onderneming heeft 150 medewerkers en koerst richting de 50 miljoen omzet. Hiernaast is Heleen mede-oprichter van Peak Capital, een investeringsmaatschappij voor groeibedrijven in de technologie-, media- en communicatiesector.
Hugo de Koning – Young Capital
In 2001 richtte Hugo de Koning samen met Bram Bosveld Studentenwerk op, nu bekend als Young Capital. Het bedrijf heeft in Nederland 30 vestigingen en de omzet ontwikkelt zich naar 600 miljoen. Het bedrijf is inmiddels marktleider in Europa, maar de ondernemers willen in 2020 de grootste jongerenuitzendorganisatie ter wereld te zijn.
René Frijters – Alex / Knab
René Frijters richtte samen met Peter Verhaar in 1999 de revolutionaire Alex beleggersbank op. Na een periode van onstuimige groei werd Alex -inmiddels met 130.000 klanten- voor 300 miljoen verkocht aan Binckbank. Na een korte rustpauze werkte hij drie jaar aan zijn nieuwe project, de Knab bank. Inmiddels heeft Knab 60.000 klanten en groeit de organisatie wederom razendsnel.
Elske Doets – Doets Reizen
Elske Doets is eigenaar en directeur van Doets Reizen, een specialistische reisorganisatie die al 36 jaar USA en Canada tailormade vakanties organiseert en verkoopt. Ze zijn marktleider en de succesfactoren zijn een mix van technologie en fysieke klantinteractie. Elske Doets is uitgeroepen tot Zakenvrouw van het Jaar 2017.
Bas van der Veldt – AFAS
Bas van der Veldt was op jonge leeftijd begonnen bij AFAS. Tijdens zijn studie Bedrijfs Informatie Systemen aan de Universiteit van Amsterdam heeft hij de ICT-wereld eigen gemaakt. Van productmanager heeft hij zich snel weten te ontwikkelen tot Algemeen Directeur (CEO). In 2015 wist AFAS 16% omzet groei te behalen.
Atilay Uslu – Corendon
Atilay Uslu is de oprichter van de een na grootste touroperator van Nederland, Corendon. Hij wilde voor zijn 30ste één miljoen gulden op de bank hebben en dan leven van het rendement, maar met Corendon behaalde hij dat bedrag al op zijn 28e.
Michiel Muller – mede-oprichter Picnic
Serial enterpreneur Michiel Muller is specialist in ondernemerschap en het openbreken van markten. Samen met oprichter Marc Schröder bouwde hij benzineketen Tango uit tot een internationaal succes. Zijn jongste aanwinst is online supermarkt Picnic. Sinds oktober 2015 breekt hij samen met een fantastisch team de markt voor online boodschappen open met een geheel nieuwe duurzame keten van boer naar bord.