Hoe ziet jouw ochtendroutine eruit?
“De wekker gaat omstreeks 05.30 uur, dan behandel ik eerst de urgente mails, waarna ik de hond uitlaat en daarna het laatste nieuws doorneem. Rond 07.00 begint de werkdag. Soms is dit vanuit huis, soms vanaf kantoor, de fabriek of onderweg. Geen dag is hetzelfde, maar alles staat in het teken van de groei van ons bedrijf, met tevreden medewerkers die het maximale uit zichzelf kunnen halen in een inspirerende omgeving. Daarnaast zijn we dagelijks bezig operationeel efficiënter en effectiever te werken.”

Waar haal jij je inspiratie vandaan?
“Bezig blijven met de dingen die je daadwerkelijk leuk vindt en veel ervaringen opdoen. Ik lees iedere maand minimaal 1 boek. En erg belangrijk: sporten en quality time met mijn gezin, familie en vrienden. Deze mix zorgt voor mijn inspiratie, balans en visie op de toekomst.”

Welke stap in jouw onderneming vond je het allerleukst om te zetten?
“De omnichannel digitalisering van ons merk, met nu 600.000 fans op Social Media. Daarnaast zijn we ruim vijf keer op rij Beste Product v/h Jaar en negen keer op rij de Beste Website v/h Jaar in de categorie Food & Beverages. En dit gecombineerd met een volledige verkrijgbaarheid van onze producten in Nederland, die je vindt in de toko’s, speciaalzaken, supermarkten en online.”

Wat was jouw grootste leermoment?
“Mijn belangrijkste leermoment is een quote en levensles die ik dagelijks toepas: You win or you learn. Leer van iedere keer dat je valt, blijf pionieren, voorzie je doelgroep juist in haar wensen en geef nooit op.”

Ga je liever voor onderbuikgevoel of data?
“Dit gaat hand en hand met elkaar. Het begint bij onderbuikgevoel (met je intuïtie voel je waar kansen liggen), de data geeft je daarna feitelijke onderbouwing en antwoorden op de aannames die je maakt. Daarnaast is het niet verkeerd iets op onderbuikgevoel te doen, als er weinig data beschikbaar is en de risico’s beperkt zijn. Ondernemen is per slot van rekening kansen aangrijpen!”

Benieuwd naar het mentorprofiel van Vishay Laigsingh? Bekijk het hier.