Marcel Broersma
Peak Value
Peak Value
Ik ben ondernemer sinds 1998. Ik heb door schade en schande geleerd wat wel en niet werkt. Maar ik blijf de gepassioneerde ondernemer die niet om de hete brei heen draait. Als je wilt groeien, moet je een zo concreet mogelijk toekomstbeeld hebben. En dan actie ondernemen! Andere ondernemers geven me ontzettend veel energie, die ik ook graag aan hen geef.
Wij helpen ondernemers met het realiseren van hun groeidoelstellingen. Dat doen we op een inspirerende, uitdagende, zeg maar Rotterdamse manier. En dat is veelomvattend. Van het aanbrengen van focus tot het ondersteunen op commercieel vlak. Van het geven van energie tot het leren werken aan je bedrijf. En van excellente executie van het plan tot het aantrekken van kapitaal. Kortom met een hands-on adviseur.
Daarnaast zijn we sterk in persoonlijke coaching van ondernemers. Waar sta je nou zelf over vijf jaar zowel op privé als zakelijk vlak en hoe kom je daar. Onze mening is dat persoonlijke doelen in lijn moeten zijn met de bedrijfsdoelen.
En ‘last-but-not-least’ investeren we in organisaties die de startup-fase voorbij zijn. Naast een financiële impuls werken we dan wel graag mee aan de waardevermeerdering van het bedrijf.
Wat ik in de bijna 25 als ondernemer heb geleerd, is eigenwijs zijn, door te zetten en vooral het hart op de juiste plek te hebben. Wanneer ik terugkijk heb ik het meeste geleerd van mijn eigen fouten en de fouten van anderen. Ik heb ook zeker uitdagende tijden meegemaakt en dat ondernemen in een recessie ongelofelijk zwaar is mag duidelijk zijn maar uiteindelijk is ondernemen zo enorm leerzaam en het geeft heel veel voldoening.
Tot slot ben ik ervan overtuigd dat humor een belangrijk smeermiddel is in zware tijden en om dingen voor elkaar te krijgen.
En vergeet bovenal niet: ondernemen is een feestje!
Door simpelweg de toekomst te visualiseren kun je mensen goed meenemen in je toekomstdromen. Probeer je voor te stellen dat het nu 1 januari 2024 is. Stap vervolgens je eigen bedrijf binnen en omschrijf zo precies mogelijk wat je ziet. Ofwel maak een foto van de toekomst.
In 2025 run ik meerdere bedrijven op een mobiele manier. Dit verschaft mij de mogelijkheid om de wereld over te kunnen reizen terwijl ik blijf ondernemen.
Lees nu ook het nlgroeit artikel met Marcel Broersma: ‘Helder toekomstbeeld werkt als een magneet’.