Herjan Meloen
BigBrands
BigBrands
Ondernemend, maar niet altijd gedacht dat het een ondernemerschap eigenlijk een vak apart is. Ik zie ondernemen als een werkwoord en daarmee stimuleer ik altijd nieuwsgierigheid en ontwikkeling. Met een HBO opleiding en academische titel heb ik eerst drie jaar voor BigBrands gewerkt en daarna de mogelijkheid gekregen om het bedrijf over te nemen, een kans die ik niet heb laten schieten, wel een flinke stap in het diepe op mijn 26ste, zonder enige leiderschap en managementervaring (zie ik nu in retrospect).
Projectinrichting van professionele omgevingen, waarbij we interieurs creëren die impact maken. BigBrands verzorgt van kleine tot grote projecten in verschillende segmenten, zolang het maar een interieur is waar we impact mee kunnen maken. Een breed portfolio aan meubelmerken, maakt een breed portfolio aan klanten mogelijk.
Doorzetten, focus, altijd blijven verbeteren, kritisch zijn naar jezelf en dit op een juiste manier vertalen naar je stakeholders, waarbij intern en extern in balans dient te zijn. Het vallen en opstaan van 1 t/m 10 medewerkers en wat de continue groei een organisatie oplevert, maar ook wat de keerzijde is.
Betrouwbaarheid, kwaliteit en onderscheidenheid = continuïteit
Overname van een klein bedrijf, markt veroveren, stabilisatie en de levenslessen vanaf 1 medewerker t/m 15 medewerkers. Verder wat de commerciëlewaarde is van een founder en welke krachten er in verschillende fases komen kijken. Daarnaast wat deze kapitaalintensieve business vraagt aan management vaardigheden en hoe dit optimaal in te zetten.
Meer in de focus modus en daardoor een nog betere bedrijfscultuur kunnen realiseren, waardoor continuïteit verbeterd.