Mijn naam is René de Beer, en samen met mijn broer ben ik ondernemer in een groep van bedrijven in de maakindustrie. Als derde generatie hebben wij ons familiebedrijf laten uitgroeien tot een internationaal bedrijf met 250 medewerkers in Nederland en Duitsland. Vanuit mijn rol als CEO ben ik vooral bezig met groei: autonoom door focus op grote klanten, en door diverse overnames. De meeste energie krijg ik van het – samen met klanten – creëren van mooie tastbare producten of concepten, waarbij ik de brug kan slaan tussen commercialiteit, creativiteit en maakbaarheid.

Bedrijfsactiviteiten

De Beer Group is actief in 2 segmenten: productie van technische kunststofproducten middels spuitgieten. Dit doen we in 3 fabrieken in Nederland en Duitsland en hiermee beleveren we grote OEM’s in heel Europa en daarbuiten. Daarnaast heeft De Beer Group een range van ruim 7000 eigen producten voor de sanitair- en installatiewereld. Deze producten leveren wij aan groothandel en DIY in o.a. Benelux en DACH.

Wat heb ik geleerd als ondernemer

In de eerste 10 jaar van mijn ondernemerschap heb ik veel geleerd door foute beslissingen. Onder andere door gebrek aan focus op dingen waar ik verstand van heb. Een aantal keren ben ik enthousiast in nieuwe avonturen gestapt, waarbij achteraf pijnlijk duidelijk werd, dat je vooraf al had kunnen inzien, dat de kans op succes klein was. Niet omdat het idee niet goed was, maar omdat het binnen de context van ons bedrijf niet op de juiste plek zat. Oftewel: word goed in één ding, en neem dat als basis voor de verdere uitbouw van het bedrijf.