Ik ben sinds mijn 23ste ondernemer. Enkele kernwoorden die op mij van toepassing zijn: gedreven, betrokken, optimistisch, ambitieus, creatief, commercieel en nuchter. In deze ondernemersperiode heb ik diverse grafische bedrijven opgericht en via buy en build strategie verder uitgebouwd. Twee- en half jaar geleden heb ik mijn bedrijven succesvol verkocht.

Bedrijfsactiviteiten

De grafische industrie heeft het al vele jaren lastig. Door vergaande automatisering en de crisis zijn veel bedrijven gefuseerd, (noodgedwongen) overgenomen of zelfs helaas failliet gegaan. Door mijn buy en build strategie en het constant innoveren en inspelen op de wensen van de klant zijn wij continu gegroeid en hebben de crisis prima overleefd.

Begonnen als een normale drukkerij en gegroeid naar diverse grafische bedrijven welke zoveel meer deden dan alleen drukwerk. Naast al het mogelijke drukwerk wat je maar kunt bedenken, van een visitekaartje tot catalogi en van magazines tot de meest complexe formulieren verzorgden wij auto- en gevelbelettering en de bewegwijzering voor panden.

Daarnaast hebben wij huisstijlen ontwikkeld, campagnes gemaakt, websites en app’s gebouwd, groot formaat geprint op alle mogelijke materialen (tot aan metaal en glas toe), specialiseerde we ons in digitaal drukwerk, voorraadbeheer, huisstijlbewaking en nog zoveel meer. Kort gezegd, wij ontzorgden de klant.

Ik adviseer en begeleid ondernemers om hun bedrijf (verder) te laten groeien. Inmiddels meer dan 30 jaar ervaring in de (grafische) industrie.

Mijn nieuwe bedrijfsactiviteiten zijn aankoop, verkoop, verhuur en projectontwikkeling van onroerend goed.

Wat heb ik geleerd als ondernemer

Werk niet in je bedrijf maar aan je bedrijf.