Caspar Fraiture
10_eenennul.nl
10_eenennul.nl
Digitaal strateeg en ondernemer die bedrijven helpt de klantreis te verbeteren en waarde toe te voegen om het juiste doel te bereiken. En de impactvolle bedrijfsevolutie en groei realiseren. Met een heldere manier van communiceren en oog voor de menselijke kant. Analytisch sterk en onafhankelijk in mijn advies, ervaring binnen een sterk veranderende context in Know Your Customer, Customer Experiences, IT, HR, Digital Flow en de Business.
Het faillissement proces is een leerzame periode geweest, wij werden meegetrokken in het debacle van een miljoenen project van een klant wat ondergebracht was in een stichting.
Het eerst jaar in het juridisch gevecht heb ik de curator veel bijgestaan om de case zo sterk mogelijk op te bouwen. De curator heeft meer dan 10 jaar geprocedeerd en uiteindelijk gewonnen, waardoor alle crediteuren later alsnog hun geld ontvingen. Hélaas was het eigen vermogen van het bedrijf na al die jaren procederen compleet verdampt en negatief geworden.
Ondernemen leer je pas echt als het tegenzit. Na een periode waarin ik alles verloren heb, kwam ik er sterker uit met veel inzichten die mij privé en zakelijk nu veel succesvoller en gelukkiger hebben gemaakt. Wijze levenslessen die ik meegenomen heb en waardevol zijn om te delen.
Ik help managers, directies bij hun grote uitdagingen in het managen, sturing geven aan of toezicht houden op E-commerce, Sales en Services, Klantcontact in het veld van DigiTech, IT, organisatie cultuur en social media. Wil jij de klantcontactkanalen optimaliseren met een optimale organisatiestructuur en verrassende klantreizen?
Van de meest briljante mislukkingen leer je het meest. Zelf durven en ook toelaten dat andere fouten mogen maken, deze brengen je verder.
Met de inzet van een korte online leiderschapsscan van 10 minuten hebben we direct inzicht in de volwassenheid van de organisatie. Eventueel aangevuld met kwalitatieve interviews en naar buiten kijken, in plaats van naar binnen. Dus vanuit je eigen organisatie, product of dienstverlening.
Door mijn brede ervaringen van de afgelopen 30 jaar en door mijn afgeronde opleiding bij het Nationaal Register ben ik nu beëdigd adviseur Raad van Bestuur (RvB) en Commissarissen (RvC) nieuwe stijl met topic DigiTech, IT en social media. Dit, naast mijn afgeronde INSEAD MBA ‘design thinking’. Met deze toegevoegde kennis kan ik bottom up en top down effectief verbinding leggen. Ik kijk ernaar uit om mijn passie en visie over Know Your Customer, e-commerce, data-driven platforms, van omni- naar een phygital journey, client centricity en de digitale disruptieve wereld te delen.
By changing nothing, nothing changes! Het draait om jouw klanten/gasten/doelgroep en geven de beste feed-back om continu te verbeteren en snel in te spelen op de veranderende markt. Hoe onderzoek je deze, verschilt per ondernemers vraag. We kennen allemaal Amazon, Uber en Google. Ze zijn de disruptors in deze economie. Zoek jij een Digitaal Strateeg en entrepreneur die je helpt om jouw organisatie te verbeteren. Ik help je de disruptor te worden in plaats van… Hoe valideer je de vraag van andere ondernemers? We gaan stapsgewijs met mijn VADO methode aan de slag.
Ik heb vanuit mijn opgebouwde keynote’s en kennissessies dashboards ontwikkeld hoe je sturing kan geven aan complexe vraagstukken en kan deze samen met hun inrichten. Samen kunnen we de volgende stap zetten, waarbij we niet uitgaan van een enkelvoudige oplossing maar naar een samensmelting van slimme oplossingen. En is deze echt complex en uitdagend? Ik kan in een georganiseerde pressure cooker in 1 dag met jouw organisatie de oplossing met de Design Thinking Methodiek ontsluiten.
Over 2 jaar heb ik twee tot drie commissariaten en geef kennissessies/masterclasses aan management, RvB en RvC. De entrepreneur in mij heeft een nieuwe verzekeringspropositie in samenwerking met Microsoft Dynamics in de Nederlandse markt succesvol gelanceerd en meerdere best practises zijn reeds gerealiseerd.