Digitaal strateeg en ondernemer die bedrijven helpt de klantreis te verbeteren en waarde toe te voegen om het juiste doel te bereiken. En de impactvolle bedrijfsevolutie en groei realiseren. Met een heldere manier van communiceren en oog voor de menselijke kant. Analytisch sterk en onafhankelijk in mijn advies, ervaring binnen een sterk veranderende context in Know Your Customer, Customer Experiences, IT, HR, Digital Flow en de Business.

In 1993 heb ik mijn bedrijf GPM (Grafimedia Project Management) opgericht. Een bureau wat de grafische producties verzorgde voor alle soort communicatie uitingen van reclame uitingen, campagnes, catalogi, DM producties, special products, huisstijlen, promotie materiaal enz. Bijzonder was dat wij altijd keken naar de mogelijkheid om intelligent met IT oplossingen de producties efficiënter te maken, naast dat wij alleen hoogwaardige kwalitatieve producties realiseerde. We kenden alle grafische productie bedrijven in geheel Europa waar we het werk uit besteden/onderbrachten. Het ging in 2002 helaas failliet.

Het faillissement proces is een leerzame periode geweest, wij werden meegetrokken in het debacle van een miljoenen project van een klant wat ondergebracht was in een stichting.

Het eerst jaar in het juridisch gevecht heb ik de curator veel bijgestaan om de case zo sterk mogelijk op te bouwen. De curator heeft meer dan 10 jaar geprocedeerd en uiteindelijk gewonnen, waardoor alle crediteuren later alsnog hun geld ontvingen. Hélaas was het eigen vermogen van het bedrijf na al die jaren procederen compleet verdampt en negatief geworden.

Ondernemen leer je pas echt als het tegenzit. Na een periode waarin ik alles verloren heb, kwam ik er sterker uit met veel inzichten die mij privé en zakelijk nu veel succesvoller en gelukkiger hebben gemaakt. Wijze levenslessen die ik meegenomen heb en waardevol zijn om te delen.

Bedrijfsactiviteiten

Ik help managers, directies bij hun grote uitdagingen in het managen, sturing geven aan of toezicht houden op E-commerce, Sales en Services, Klantcontact in het veld van DigiTech, IT, organisatie cultuur en social media. Wil jij de klantcontactkanalen optimaliseren met een optimale organisatiestructuur en verrassende klantreizen?

Wat heb ik geleerd als ondernemer

Van de meest briljante mislukkingen leer je het meest. Zelf durven en ook toelaten dat andere fouten mogen maken, deze brengen je verder.