Mariëlle van der Loo
Annadiva
Annadiva
Annadiva ontstond vanuit mijn eigen behoefte: mooie lingerie en badmode voor vrouwen beschikbaar maken, ongeacht welke maat je hebt. Ik heb geen universitaire graad, kom ook niet uit een ondernemersfamilie. Maar met mijn enorme drive om vrouwen zoals ik te kunnen helpen en een gezonde dosis boerenverstand groeide mijn bedrijf in 8 jaar tijd van een eenmanszaak aan huis naar een miljoenenbedrijf met meer dan 50 medewerkers.
Verkoop van lingerie en badmode.
Ga uit van mogelijkheden in plaats van in problemen te denken. Volg je eigen gevoel en laat je keuzes niet afhangen van wat anderen ervan vinden. Blijf positief, altijd!
Hoe moeilijk het soms ook was (we hebben vele zware jaren gehad waarin we niks verdienden), ik bleef doorzetten en de kleine successen vieren. Omring jezelf met medewerkers die geloven in jouw missie en waar je energie van krijgt. Neem afscheid van mensen die niet binnen je bedrijfscultuur passen. Investeer ook in jezelf; zoek een coach, lees boeken en kom uit je comfortzone.
Ik kan uit ervaring spreken hoe het is om jezelf steeds weer opnieuw uit te vinden. Iedere fase van je bedrijf verwacht wat anders en ook steeds meer van jou als ondernemer. Soms groei je sneller dan dat je zelf kunt bijhouden. Vrouwen zijn in de minderheid in de zakenwereld. Nog steeds maak ik mee dat ik niet helemaal serieus genomen word of wordt er gevraagd of er nog iemand mee moet tekenen op een overeenkomst. Daarnaast is de standaardvraag als ik vertel over mijn bedrijf en mijn gezin: “Goh, heb je het dan niet enorm druk?” Helaas zien we nog te weinig vrouwelijke ondernemers. Het valt ook niet mee om een gezin en een snel groeiend bedrijf te combineren. Ik kan andere (vrouwelijke) ondernemers hierbij helpen.
Dan ben ik dagelijks bezig met onze prachtige Annadiva private label collectie lingerie en badmode nog verder te verbeteren.