Micha Medendorp
Marie-Stella-Maris
Marie-Stella-Maris
Na 20+ jaar bij gerenommeerde internationale bedrijven te hebben gewerkt, ben ik gaan verschuiven van “ondernemend zijn” naar echt “ondernemer” zijn. Ik ben een ervaren commerciële operator en marketeer met breed zakelijk inzicht, met veel ervaring binnen consumentenproducten in food en beauty. Creativiteit met een passie om te winnen, een sterke teamleider, in staat om vertrouwen en motivatie te wekken door passie, energie, ambitie en gedrevenheid in te brengen en het bieden van een ambitieuze visie. Sinds begin 2022 ben ik actief als CEO van Marie-Stella-Maris.
Marie-Stella-Maris is een Nederlandse ‘social-impact’ onderneming met een missie, geïnspireerd op de VN Sustainable Development Goals (#6) ‘Toegang tot schoon drinkwater en hygiëne voor iedereen, wereldwijd!’. Met de verkoop van premium mineraalwater, natuurlijke body care en luxe huisparfums, draagt Marie-Stella-Maris hieraan bij. De luxe body care producten (zeep, lotions, shampoo, eau de parfum, etc) zijn gemaakt met ingrediënten van natuurlijke oorsprong, de geuren onderscheidend en uniseks, en al onze producten zijn ontworpen met oog voor detail. Met jouw aankoop draag je bij. Marie-Stella-Maris doneert structureel een deel van de omzet naar duurzame waterprojecten. Sinds de oprichting in 2011 hebben we inmiddels €2.500.000 bijgedragen en al 100.000+ mensen kunnen helpen aan toegang tot schoon water.
Doe zelf waar je goed in bent, zoek goede mensen om je heen die de rest kunnen aanvullen. Zet je netwerk in, iedereen is doorgaans bereid om je te helpen. Denk groot, maak een plan, maar begin. Alleen door te doen kom je er achter of iets werkt.
Ondernemen is geen sprint maar een marathon: Zet het puntje op de horizon en werk daar naar toe; kijk hierbij wat de grootste barrières zijn om er te komen en los die op; laat je niet teveel afleiden door kleine zaken. En: zonder goed product/dienst waar je volledig achter staat, gaat het niet vliegen.
Verbeteren van je propositie; verbeteren van je bedrijfsopzet, organisatie en cultuur; kritische factoren van je bedrijf scherp krijgen. De rol van de ondernemer vs MT vs rest van de organisatie.
Mijn huidige onderneming zal verder groeien en de 2 start-ups die ik nu aan het opzetten ben zullen een goede basis hebben voor verdere groei.