Pim Honig
Pim Honig (zaak)
Pim Honig (zaak)
Algemeen Directeur met een sterk commercieel profiel. Ik hecht belang aan het coachen van het individu met inachtneming van de strategie/koers van de onderneming.
Roerige tijden dagen me uit in mijn creativiteit en volhardendheid. In alles wat ik doe, streef ik naar het succes dat ik in samenwerking met de mensen kan bereiken. In tijden van chaos, hectiek en waar er veel informatie op me afkomt, weet ik het steeds terug te brengen naar de kern en blijf ik gefocust op de toekomst. Mijn stijl van leidinggeven kun je het best omschrijven als: ‘managing by walking around’, hands-on, open en altijd via de lijn. Ik geniet van het internationaal zakendoen, diversiteit van mensen en culturen. In acht jaar tijd heb ik de organisatie (Private Equity owned) gemanaged, waaronder het doorvoeren van twee turnarounds en de organisatie begeleiden naar een succesvolle verkoop eind 2016. Momenteel ben ik onverminderd actief als Algemeen Directeur onder een nieuwe vlag.
Tot voor kort was ik werkzaam bij de API Group (API Netherlands). Deze organisatie houdt zich bezig met het veredelen van basismateriaal (papier, karton en film) voor de luxe verpakkings- en labelindustrie. Onze producten worden geleverd aan drukkerijen of converters die het product optimaliseren voor producten in cosmetica, persoonlijke verzorging, dranken, tabak, entertainment en luxegoederen (duty free) in het algemeen. Â
Enthousiasme, nooit opgeven, creativiteit in het benaderen van vraagstukken met de mens centraal.
Het potentieel is altijd groter en er is altijd meer tijd en ruimte dan dat je zelf denkt om je uiteindelijke plannen te gaan waarmaken. Onzekerheid en twijfel is normaal, hoe wend je die energie ten goede aan? Doorgaan op het gekozen pad en vasthouden aan het oorspronkelijke plan, waar loop je dan tegenaan? Wil je creativiteit welke leidt tot groei dan zal je instrumenten dienen in te zetten waardoor/-door mensen gaan bewegen, wat zijn de voornaamste drivers?
Openheid, eerlijkheid en transparantie naar alle belanghebbenden is de manier om het vertrouwen te krijgen en te behouden. Goede mensen zijn onontbeerlijk om de groeiplannen te realiseren, een stevig en helder personeelsbeleid is een belangrijke sleutel. Internationale expansie is in veel gevallen noodzakelijk voor significante groei, hoe doe je dat, welke valkuilen zijn er, hoe kan je je voorbereiden?
Dan ben ik als dienend leider actief in een groeiende organisatie waar iedereen zelf verantwoordelijkheden neemt voor zijn/haar taken en waarbinnen ik me bezig houd met het uitbouwen en versterken van de organisatie. Een organisatie waarin plaats is voor ontwikkeling in alle opzichten, ‘a great place to work and to grow’.