De laatste 21 jaar ben ik medeverantwoordelijk geweest voor het opbouwen van bol.com van een kleine startende online retailer, met 20 mensen in dienst, tot een retail tech platform met meer dan 5 miljard aan sales en meer dan 2500 medewerkers. De eerste 17 jaar in de rol van COO en de laatste 4 jaar als CEO. Mijn belangrijkste les is dat het uiteindelijk om de mensen gaat. “Culture eats strategy for breakfast”, maar hoe neem je mensen mee, hoe moet de organisatie zich ontwikkelen als het bedrijf zich ontwikkelt en wat motiveert mensen om het beste uit zichzelf te halen? Deze vraagstukken en de rol van de manager / ondernemer hierin zijn het belangrijkste en het meest boeiende element van mijn reis gebleken voor mij.

Bedrijfsactiviteiten

Advies en ondersteuning.

Wat heb ik geleerd als ondernemer

Dat het gaat om meer dan een goed idee of een goede strategie. De vraag is vooral hoe je de organisatie organiseert, die taak is uiteindelijk belangrijker dan het alleen tot leven brengen van je eigen ideeën.