Doelgerichte digitale transformatie leider.

Ik heb werktuigbouwkunde gestudeerd aan de UT Twente en ben direct na mijn studie in 1995 begonnen in de IT. Vanaf 1999 werk ik met veel plezier in de Telecomsector. Een omgeving waarbij je je continu snel moet aanpassen aan een veranderende wereld qua innovatie, technologie, regulering en niet in de laatste plaats klantgedrag.

In mijn gehele carrière ben ik altijd op zoek naar uitdagende transformaties. Denk daarbij bijvoorbeeld aan integratie van bedrijven, het helpen van een bedrijf naar de ‘best service’ tot en met het begeleiden van een krimpende organisatie naar een groeibedrijf.

Bedrijfsactiviteiten

KPN (voluit Koninklijke KPN N.V.) is leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten. Ik ben lid van de Raad van Bestuur bij KPN en Chief Business Market. In deze rol ben ik verantwoordelijk voor de strategie, resultaten en alle dagelijkse operaties, van commercie tot het 24 uur per dag voldoen aan en overtreffen van de klantverwachtingen. Een belangrijke opdracht voor mij is het laten groeien van de Zakelijke Markt op het gebied van winstgevendheid en service-inkomsten. Dat doe ik door ons bedrijf drastisch te vereenvoudigen en de klanttevredenheid en de inzet en betrokkenheid van medewerkers te verbeteren.

Echt bewijs zit natuurlijk in de ervaring en beleving van onze klanten en de daadwerkelijke oplossingen die we realiseren voor BV Nederland. Door te focussen op die ervaring zien we nu een stijgende NPS (tool om klantloyaliteit te meten), groei in klanten en maken we steeds meer maatschappelijke impact. Bijvoorbeeld op het gebied van cyberweerbaarheid van heel BV Nederland met KPN Security, of door veilige gegevensuitwisseling in de zorg mogelijk te maken en met monitoringsoplossingen voor patiënten zodat ze thuis kunnen herstellen. Ook Internet of Things/5G en oplossingen op het gebied van thuiswerken en mobiliteit hebben een grote maatschappelijke impact.

Naast mijn werkzaamheden zit ik in het bestuur van het KPN Mooiste Contact Fonds, participeer ik in NLdigital en ben ik actief lid van SER topvrouwen.nl.

Wat heb ik geleerd als ondernemer

Dat succes echt wordt gemaakt door  een goede voorbereiding: een duidelijke visie, een heldere strategie en een realistisch plan met ambitieuze maar haalbare doelstellingen. Wat je vervolgens ook uitstekend moet communiceren zodat het toegankelijk is voor klant en collega. Parallel daaraan is het essentieel om ervoor  te zorgen dat je het juiste team en cultuur bouwt om samen voor dat succes te gaan. Ik merk dat de klant en de medewerker centraal stellen de winnende executie strategie is. Zij weten als geen ander hoe je zaken kunt verbeteren elke dag. De ruimte die je een ander geeft krijg je er zelf bij.