Van studentenkamer naar miljardendeal
Jitse Groen Verkoopt Just Eat Takeaway
Nlgroeit groeiambassadeur Jitse Groen, oprichter van Thuisbezorgd.nl, heeft na 25 jaar ondernemerschap een belangrijke stap gezet. Hij heeft het bedrijf achter Thuisbezorgd, Just Eat Takeaway, verkocht aan techinvesteerder Prosus voor 4,1 miljard euro. Wat betekent deze verrassende zet voor de toekomst van Just Eat Takeaway?
Een nieuw hoofdstuk na 25 jaar ondernemerschap
Na 25 jaar van hard werken aan het wereldbedrijf, heeft Jitse Groen Just Eat Takeaway verkocht aan techinvesteerder Prosus voor 4,1 miljard euro. Deze stap komt na een indrukwekkende carrière waarin Jitse het bedrijf uitbouwde tot een wereldspeler. Wat begon in een studentenkamer in 2000, heeft geleid tot de oprichting van een van de grootste maaltijdbezorgplatforms ter wereld. Ondanks de verkoop blijft Jitse aan als CEO, waarmee hij de leiding over het bedrijf behoudt onder de nieuwe eigenaar.
Van studentenkamer tot wereldspeler
Jitse begon Thuisbezorgd.nl in 2000 op 21-jarige leeftijd, toen online eten bestellen nog nauwelijks bestond. Met slechts 50 gulden en een innovatief commissiemodel, richtte hij het bedrijf op dat de Nederlandse markt zou veroveren. Door vast te houden aan zijn visie van schaalvergroting en marktleiderschap, breidde Jitse het bedrijf internationaal uit. De beursgang in 2016 en de fusie met Just Eat in 2020 waren belangrijke mijlpalen in de groei van Just Eat Takeaway.
Een onverwachte, maar logische stap
De verkoop aan Prosus biedt Jitse niet alleen financieel voordeel – zijn aandelenbelang levert hem meer dan 300 miljoen euro op – maar ook de kans om Just Eat Takeaway verder te laten groeien met de steun van een kapitaalkrachtige partij. Prosus heeft aangegeven zich te richten op het versterken van de marktpositie van Just Eat Takeaway, met plannen om het bedrijf verder te helpen in zijn groeistrategieën.
Jitse’s stempel is gezet
Jitse heeft met Just Eat Takeaway een enorme impact gehad op de maaltijdbezorgindustrie. Zijn visie, doorzettingsvermogen en strategische beslissingen hebben niet alleen het bedrijf naar het volgende niveau gebracht, maar ook de manier waarop we wereldwijd eten bestellen ingrijpend veranderd. De verkoop aan Prosus betekent voor Just Eat Takeaway een nieuwe fase in zijn ontwikkeling, maar de erfenis van Jitse zal altijd een stempel drukken op het succes van het platform.
Met zijn strategische visie, inzet voor groei en technologische vooruitgang heeft Jitse Just Eat Takeaway naar de top gebracht. Wat de toekomst ook brengt, zijn impact op de wereld van maaltijdbezorging is onmiskenbaar, en zijn leidende rol in het bedrijf zorgt ervoor dat het succes van Just Eat Takeaway nog lang door zal gaan.