Pieter Bas Boertje
D&B Eventmarketing
D&B Eventmarketing
Voor mijn studie aan Nyenrode Business Universiteit besloot ik op zestienjarige leeftijd dat ik de rest van mijn leven wilde ondernemen in evenementen. Dat begon met een schoolfeest dat eindigde in een ‘Project X’…. Sinds 1988 ben ik de B van Dechesne & Boertje (D&B Eventmarketing), een bureau met circa 30 bevlogen specialisten in het evenementenvak. Als echte ondernemer help ik graag andere ondernemers. Zo coach ik ondernemers bij de internationale ondernemersvereniging Entrepreneurs’ Organization en bij nlgroeit. Sinds december 2019 ben ik voorzitter van IDEA, de vereniging van toonaangevende eventbureaus in Nederland. Daarnaast vertegenwoordig ik IDEA in het Eventplatform, het overkoepelende platform van brancheorganisaties in de evenementenbranche. In 2013 liet ik een langgekoesterde droom in vervulling gaan: ik liep in mijn eentje de Santiago de Compostella. Lange-afstand-wandelen is sindsdien mijn passie, naast muziek, koken voor vrienden, verre reizen en mijn familie. Ik ben een gevoelsmens én optimist. En ik heb gemerkt dat ik ondernemen in crisistijden de mooiste uitdaging vind. Ik ben vader van drie studerende kinderen (Julia, Eva en Sam) en gelukkig getrouwd met Nancy.Â
Eventmarketing: ontwikkelen en organiseren van zakelijke events en eventcampagnes.
Loslaten, loslaten en loslaten… Dat is de enige manier om te groeien.Â
Mijn kracht zit in het ontwikkelen van een succesvolle strategie, die gedragen te krijgen in mijn team en daarna te vermarkten in een sterk competitieve markt. Daarbij ga ik door waar anderen stoppen.Â
Zonder onbescheiden te zijn ben ik goed in het ontwikkelen van strategie, de marketing van die strategie en het bouwen van teams. Daarbij ligt mijn vakkennis in eventmarketing voor het B2B segment. Als ondernemer onderneem ik zowel met verstand als met gevoel. Ik geloof daarbij in de gebalanceerde balans van ratio en emotie. Daarnaast heb ik, na 32 jaar en 4 crisissen in een recessie gevoelig vak, veel ervaring in het succesvol leiden van een bedrijf in crisis.Â
Ik wil graag de komende jaren doorgroeien van 30 naar 50 medewerkers waarmee we alle facetten van het eventmarketing vak kunnen aanbieden.