Eline Termaat-Brinkman
Fysius Rugexperts / Olympia
Fysius Rugexperts / Olympia
Ik ben een energiek, positief en ondernemend persoon, die enthousiasme en gezond verstand in de juiste dosis combineert. Ik ben sterk in het verbinden van mensen en organisatie, ben oprecht geïnteresseerd in de mens achter het succes en zoek altijd naar het gezamenlijke doel.
Groei realiseer ik vanuit een stevig onderbouwde groei-agenda: wat zijn de key-punten nu en naar de toekomst van de belangrijkste stakeholders? Waar raken die elkaar? En hoe vertalen we dat naar een groei-agenda die aansluit bij alle stakeholders? Welke mensen heb je nodig om die groei te behalen en hoe richt je je organisatie zo in dat deze schaalbaar en efficiënt werkt?
Bij Fysius Rugexperts heeft dat geleid tot een organisatie die heel schaalbaar vanuit een vaste formule kon groeien. Deze groei kwam zowel uit het openen van nieuwe fysieke locaties, als in het verbreden van het dienstenaanbod voor (bestaande) cliënten.
Voorheen Fysius Rugexperts (een organisatie met meer dan 30 vestigingen voor behandeling van rug-, nek- en bekkenklachten), nu Olympia Uitzendbureau. Beiden sterke purpose driven organisaties, met tegelijkertijd de dynamiek van private equity. Wat mij betreft het bewijs dat purpose en profit prima naast elkaar kunnen bestaan.
Dat het niet vanzelf gaat… Je moet elke dag scherp zijn, luisteren naar je organisatie, naar de markt, wat speelt er, wat gaat goed en waar laten we steken vallen. En ingrijpen als dat nodig is. Niet direct met harde hand, maar je moet wel echt duidelijk zijn wat je verwacht van je mensen. Ik vertrouw hierin sterk op mijn onderbuikgevoel: vaak weet je al lang waar het probleem zit. Een echte ondernemer onderscheidt zich door hier ook actie op te nemen.
Een hele duidelijke formule! We doen alleen waar we heel goed in zijn, en laten ons niet verleiden om kleine kansjes net buiten onze positionering te pakken. Keep it Simple! Dit hebben we heel strak in onze positionering extern, maar ook intern staat de formule als een huis.
Over keuzes maken: bouw jouw groeistrategie op vanuit de key-punten van jouw stakeholders. Maak keuzes en hou hieraan vast, ook als je tegenslagen hebt of tegen weerstanden aanloopt. Houd je formule scherp, laat je niet afleiden door bijzaken: zorg dat je de allerbeste bent in wat je echt wilt zijn.
Organisatie-inrichting: vanuit zowel de technische kant, dus schaalbaarheid, duidelijkheid, inrichting processen, maar ook de zachte kant: hoe zorg je voor de juiste cultuur, met de beste mensen op de juiste plek, zodat de juiste resultaten behaald worden.
Purpose en profit: deze hoeven niet haaks op elkaar te staan, het is niet zwart of wit. Juist de combinatie maakt dat je formule echt onderscheidend kan zijn in de markt.
Dan werk ik met nog net zo veel energie als nu om het verschil te maken en groei te realiseren. Binnen Olympia heb ik MKB en Specials minimaal verdubbeld in omzet en impact en daarnaast is mijn nieuwe concept voor online fysiotherapie succesvol in de markt gezet vanuit mijn eigen organisatie.